Nem erhvervsleasing

Leasing handler om, at du betaler for at benytte et aktiv, som vi ejer. I stedet for at købe betaler du en månedlig ydelse i den periode, du benytter aktivet.

 Leasing er en attraktiv og fleksibel måde, at anskaffe det nyeste udstyr, uden at det tærer på din likviditet.

Produkter

Lastbiler og busser

Produktionsudstyr

Entreprenørmateriel

Landbrugsmaskiner

IT-udstyr

Lastbiler og busser

Cross boarder leasing, får en stigende udbredelse, hvilket betyder at lastbilerne skal indregistreres i de lande som de  bliver brugt i. Det betyder at der er mange forhold der skal overvejes i forhold til leasing i Danmark.

Vi oplever, at der er meget stor forskel mellem de enkelte lande inden for EU, og at der er forskellige leasingløsninger afhængig af det enkelte land.

Leasingrammen er virksomhedens værktøj til at sikre en smidig og hurtig eksekvering. Når leasingrammen først er på plads,  kan indkøbet ske hurtigt og uden meget papirarbejde. Som kunde skal man kun underskrive en leveringsgodkendelse, helt enkelt.

Operationel eller finansiel leasing afhænger af den enkelte virksomheds politik for anskaffelse af lastbiler eller trailere.

Fremlejer du dine aktiver på enten kort- eller langtidsleje, så er leasing inkl. en leasingramme en oplagt mulighed for at skabe sammenhæng i likviditeten mellem lejeindtægter og leasingudgifterne.

Selve indkøbet står I selv for, idet I er bedst til at vurdere, hvilke køretøjer I har brug for. Vores fokus er derfor på jeres behov og løsningen frem for aktivet.

Produktionsudstyr

Vi har specialiseret os i finansiering af produktionsudstyr og maskiner, der kan også være tale om hele produktionslinjer fx ved opførelse af nye produktionshaller eller lign.

Vi hjælper virksomheden gennem hele forløbet ved at stille en oparbejdningskredit til rådighed, hvor I godkender hver enkelt faktura inden udbetaling.

Inden produktionsudstyret eller maskinerne bestilles, oplever vi, at et stigende antal leverandører vil have betalinger i bidder. For at være på forkant med betalingsbetingelserne i ordrebekræftelse, opnår virksomheden at vi hjælper virksomheden igennem denne til tider komplicerede proces. Der er rigtig stor forskel på om virksomheden køber ved en mindre eller en større leverandør, når vi skal hjælpe med at få en eventuel forudbetalingsgaranti på plads.

Vores digitale behandling af alle dokumenter betyder, at det er meget hurtigt, når dokumenterne skal underskrives eller når en faktura skal godkendes og leverandøren skal betales.

Det sker nogle gange at virksomheden har betalt 1. rate og det er ingen hindring for, at vi kan anvende leasing til finansiering af produktionsanlægget. Så kan vi evt. lave en Sale og Lease back.

Leasingrammen er virksomhedens værktøj til at sikre en smidig og hurtig eksekvering, når der skal ske indkøb uden meget papirarbejde når leasingrammen først er på plads. Som kunde skal man kun underskrive en leveringsgodkendelse, helt enkelt.

Selve indkøbet står I selv for, idet I bedst til at vurdere, hvilke maskiner I har brug for. Vores fokus er derfor på jeres behov og løsningen frem for aktivet.

Entreprenørmateriel

Vi oplever et stigende behov for fremleje af leaset entreprenørmateriel. Fremlejer du dine aktiver på enten kort- eller langtidsleje, så er leasing inkl. en leasingramme en oplagt mulighed for at skabe sammenhæng i likviditeten mellem lejeindtægter og leasingudgifterne.

Leasingrammen er virksomhedens værktøj til at sikre en smidig og hurtig eksekvering, når der skal ske indkøb uden meget papirarbejde når leasingrammen først er på plads. Som kunde skal man kun underskrive en leveringsgodkendelse, helt enkelt.

Vores digitale behandling af alle dokumenter betyder, at det er meget hurtigt, når dokumenterne skal underskrives eller når en faktura skal godkendes og leverandøren skal betales.

Selve indkøbet står I selv for, idet I bedst til at vurdere, hvilke køretøjer I har brug for. Vores fokus er derfor på jeres behov og løsningen frem for aktivet.

Landbrugsmaskiner

Vi oplever en større konsolidering i dansk landbrug og oplever et stigende behov for særskilt finansiering af landbrugsmaskiner. Kan du se fordelen i at gå sammen med andre, finansierer vi gerne jeres maskinfællesskab.

Leasingrammen er virksomhedens værktøj til at sikre en smidig og hurtig eksekvering, når der skal ske indkøb uden meget papirarbejde når leasingrammen først er på plads. Som kunde skal man kun underskrive en leveringsgodkendelse, helt enkelt.

Vores digitale behandling af alle dokumenter betyder, at det er meget hurtigt, når dokumenterne skal underskrives eller når en faktura skal godkendes og leverandøren skal betales.

Selve indkøbet står I selv for, idet I bedst til at vurdere, hvilke køretøjer I har brug for. Vores fokus er derfor på jeres behov og løsningen frem for aktivet.

Hvis vi taler traktorer, mejetærskere, såmaskiner eller lignende, er sæsonleasing den perfekte løsning. Du betaler leasingafgiften i takt med, at din landbrugsmaskine tjener penge til dig.

IT-udstyr

Gør jeres IT bæredygtigt

Vi har et samarbejde med 3 Step IT A/S, der tilbyder et unik lifecycle management og finansieringsløsning, der hjælper kunder med at anskaffe, administrere og udskifte IT-udstyr på effektiv, sikker og bæredygtig vis.

Step 1 – Anskaf

Udviklingen inden for IT går stærkt. Derfor kan det også hurtigt blive besværligt at holde styr på budgettering, vedligeholdelse og udskiftning, og det er ikke altid, at bæredygtighed bliver tænkt ind i løsningen.

3 Step IT A/S forenkler IT-indkøb. Anskaf IT-udstyr via en finansieringsløsning, der optimerer jeres budget og giver adgang til den teknologi, I har brug for, når I har brug for den. 3 Step IT A/S’ løsning har indtænkt recirkulering af udstyret og gensalgsværdien er indregnet i leasingydelsen, så når I anskaffer nye enheder, kan I være sikre på, at udstyret genanvendes, når I skiller jer af med det igen.

 

 

Step 2 – Administrér

3 Step IT A/S´ asset management system giver overblik og kontrol med alle jeres enheder. I får indsigt i hvor jeres udstyr er og hvem der anvender det, ligesom systemet også hjælper jer med at holde enhederne opdaterede og kompatible. Få derudover adgang til teknisk og finansielt data, opdelt efter kostcenter, produktgrupper og lokation.

Når I ved, hvor jeres IT-udstyr befinder sig og hvilken stand det er i, sikrer I, at udstyret er kompatibelt i længst mulig tid – et vigtigt skridt i kampen om at reducere elektronisk affald.

Step 3 – Udskift

Når I er klar til at udskifte jeres IT, indsamler 3Step IT A/S jeres gamle enheder og datasletter dem ved hjælp af software, der opfylder NIST800-88-standarderne. Herefter klargøres enhederne til videresalg.

Fordi produktionen af eksempelvis en smartphone eller bærbar computer udgør op mod 80% af den samlede CO2-udledning, betyder videresalg fremfor skrot, at CO2-udledningen og mængden af elektronisk affald reduceres markant.

Luk

10 gode grunde

Der er mange fordele ved at lease frem for at købe og eje. Her får du 10 gode grunde til at vælge Sydbank Leasing.

  1. Du betaler en fast månedlig leasingydelse og kan derfor nemt forudse dine udgifter.
  2. Likviditeten bliver i din virksomhed.
  3. Du kan trække hele leasingydelsen fra i skat.
  4. Du har brugsretten og betaler aktivet i takt med, at det anvendes og giver værdi for dig.
  5. Der er ingen momsudbetaling, og momsen finansieres i små bidder gennem leasingperioden.
  6. Der er ingen tinglysning – og ingen stempelafgift til staten.
  7. Det er nemt at udskifte et aktiv, hvis du f.eks. ønsker en nyere eller større model.
  8. Du vælger selv din leverandør af leasingaktivet.
  9. Du får imødekommende betjening og svar på din leasingforespørgsel inden for 24 timer.
  10. Du får en fast leasingkonsulent som kontaktperson.